Alla inlägg under april 2009

Av Vita Brevis - 7 april 2009 19:19

Vitas mamma  i telefonen:

-Varför jag inte har svarat?

-För att Vita Brevis har hängt i telefonen.

Till mig: 

-För det har du väl? 

Av Vita Brevis - 3 april 2009 18:12

 Behövs det?

 

Av Vita Brevis - 2 april 2009 15:46

Igårkväll blev vi tanter - kollegan och jag. Några pojkar runt 30, på konferens, ställde upp en BMW utanför fönstret där vi satt och jobbade sent. Pojkarna testade bilstereon....högt och basen fick fönstren att skallra. Kontorsmateriel och datormöss skuttade omkring i rummet och vi blev mer och mer irriterade - man blir lätt irriterad efter en 12-timmars arbetsdag. 

Jag ställde mig i fönstret och blängde på de unga männen och sedan suckade vi och fortsatte att jobba.

Efter en liten stund sänktes musiken och en något förfriskad (kan man vara förfriskad eller kan man bara vara överförfriskad?) ung man kom tassande och knackade på dörren. 

Han: 

-Stör vi?

Vi: 

- Eh, ja.

Han:

- Mina kompisar bryr sig inte men jag ville bara säga att vi lyssnar på musik  medan vi väntar på taxin - den kommer om 5 minuter.

Står ni ut i 5 minuter?

Vi tittade på den sammetsögda pojken/unga mannen och sedan tittade vi på varandra, kollegan och jag, och lade oss platt:

- Vi ska nog klara 5 minuter.

Jag tycker att pojken visade på ett utmärkt sätt att undvika konflikter - lysande faktiskt....men vilken tantfälla!
Av Vita Brevis - 1 april 2009 11:11

Jag lever med en retsticka. Vito är ingen som hummar och nickar när man behöver prata av sig om vardagliga förtretligheter.

Igår klagade jag över en besvärlig kollega och han svarade:

-Ja du, det är lite synd att hon inte är en hund för då hade du kunnat ta henne till veterinären...och "tagit bort" henne.

- Ja vad himla synd. 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2009 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards