Alla inlägg den 10 oktober 2007

Av Vita Brevis - 10 oktober 2007 15:26

kort hälsning från en offentlig dator i litet samhälle och en jävla skitkonferens - fortsättning följer absolut. Vita är inte byggd för att ta emot vrede offentligt fy!

Av Vita Brevis - 10 oktober 2007 10:53

Jag skulle ha haft otroligt dåligt samvete om jag var min kollega just nu som lät mig stå och vänta ute i 20 minuter utan att höra av sig i kylan.....det är verkligen svinkallt

Av Vita Brevis - 10 oktober 2007 07:42

Jag lyssnar en del på rap. Jag blir dels tvångsmatad av sonen och svärsonen som håller på med musik och jag väljer också själv att lyssna på rap. Jag får väldigt många anekdoter om de här Houston-pojkarna och ibland vet man inte vad som är sant och vad som är skröna. Min favorit heter Z-ro. Förutom att jag gillar musiken så får jag också lite moderskänslor för han verkar vara så klantig. Är det konstigt att man får moderskänslor med rader som: Auntie and Grandmama
When I thought I wouldn't make it they
Brought me, through the drama
I don't know, what I do without
Auntie and Grandmama
When I thought I wouldn't make it they
Brought me through the drama


Precis när det börjar gå bra så klantar han till det. 

Såhär ser han ut den lille söt-gangstern iaf


Av Vita Brevis - 10 oktober 2007 07:34

Vita är på väg. Ska iväg på konferens och får inte glömma bikinin....just det.

Hittade den här fina vägen.....den är lite svårplacerad....skulle kunna ligga i Harads eller i Kil (om man inte tittar för noga på träden) men nu är vägen en väg i Göingebygden, enligt uppgift. Jag är inte säker men jag tror att det är snapphanetrakter och jag lägger in vägen för alla som var barn till gruvarbetare från Adak-gruvan och för läänge sedan lekte snapphane-lekar i bolagets stugby i Mensträsk. 

 

Av Vita Brevis - 10 oktober 2007 07:12

För ett antal inlägg sen skrev jag om filmen Ground hog day. En 80-talsklassiker som heter något i stil med "Måndag hela veckan" på svenska.....istället för Murmeldjurets dag - ibland undrar man ju vad översättarna går på. I slutet förklarar presidenten ett datum (minns inte vilket) som Ground hog day Murmeldjuets dag, en dag då man firar de dåliga beslut man gjort i livet.....ungefär så. Visste ni förresten att Murmeldjuret (som by the way låter som något som Tove Jansson har hittat på) är landskapsdjur i Annecy? Tänk vad man får lära sig nya saker.

Av Vita Brevis - 10 oktober 2007 07:07

Jag sover ofta med öppet vädringsfönster och vaknar ibland av bråkande skator. Jag tror att de äter oxlarnas bär men jag är inte helt säker. Jag tänkte googla fram en bild på en "jädra skata" men blev helt betagen. De må vara kaxiga på marken och kraxiga när man försöker sova men vilken vacker fågel när den flyger - eller hur?

08

Av Vita Brevis - 10 oktober 2007 06:13

Readers digest med 100 miljoner läsare har haft en omröstning. Av 50 städer i världen har Stockholm valts till världens vackraste stad, till Göteborgarnas förtret. Å andra sidan har Göteborg det starkaste varumärket - som stad i Sverige. Vi har en huvudstad som är världens vackraste och det borde vi kunna glädjas åt. Isället irriterar sig folk på 08-or. Rent statistiskt är det mer sannolikt att du träffar på en dryg Stockholmare än en dryg Gävle-bo.....men det säger egentligen inget om Stockholm eller Stockholmare. Det jag slås av i Stockholm är hur många som har rötterna någon annanstans, så vad är en Stockholmare? En gammal farbror som bor i Tensta och har svenskt medborgarskap eller en tant på Östermalm med ett af i efternamnet och som i många generationer bott i samma stadsdel. Många som flyttar till Stockholm för att "bli" Stockholmare, tränar bort sin dumma dialekt och spelar rollen av dryg Stockholmare för att de tror att det är vad som förväntas av dem - men det funkar ju inte. Det är en lätt surrealistisk upplevelse att umgås med riktiga Stockholmare - det är som att befinna sig i en pilsnerfilm hela tiden. Jag trodde inte att det fanns människor som använde begrepp som "lax" för tusenlapp och "kistan" alt "skrinet" för magen i vardagsspråk. Jag har ofta lika svårt att hänga med som när folk pratar bondska. Men roligt är det.

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards