Alla inlägg den 15 oktober 2007

Av Vita Brevis - 15 oktober 2007 23:50

Förresten så blev det tortellini med svamp och räkstjärtar till middag och nu är det nostalgifrossa med Steve Miller och Abracadabra-plattan...oj, vad livet svänger!

Efter en sökning på "Svänger" så fick jag följande träff:

 

Av Vita Brevis - 15 oktober 2007 23:12

Allt är så lugnt i Vitas liv. Det går upp och det går ner som det gör i en berg-och-dal-bane-människas liv....men just nu lever Vita i det stora lugnet i soffan med ostbågar efter en mysmiddag. Vita struntade t.o.m i CSI ikväll!

Av Vita Brevis - 15 oktober 2007 22:40

Min älskling spelar poker och jag spelar blogg. Det har kanske inga beröringspunkter men det är ganska kul ändå att ha varsin passion. jag "tjänar" väl inget på det om man ska tala om ekonomisk vinst men jag vinner ju annat....bloggvänner t.ex Jag gillar det här att när jag loggar in så har jag en kommentar som gör att jag "vet" att människor läser min blogg. Det vet jag ju iofs ändå genom siffrorna men det här med kommentarer är ändå så mysigt.

 Vita gillar människor som är textrader i etern och det är tusen gånger bättre än chatten. Vita var en chattare förr i tiden...satt fast i ett slags beteende ett tag och pratade med en massa olika människor varje dag och lärde mig en massa saker - och åkte aldrig på en blåsning, någonsin. Jag chattade med verbala människor en stund ...eller så länge vi hade något att säga varandra och sen så.....poff slut! Konstigt sätt att umgås kan man tycka men det fyllde tydligen en funktion just då - en gång i livet, i tiden. Nu är jag inte lika rädd att "hamna utanför garderoben" om man säger.....men chattande med okända människor roar mig inte längre. Jag Gillar bloggen och den respons jag får här på ett helt annat sätt. Det är mina texter eller mina bilder - stulna eller mina egna privata - som på ett eller annat sätt berör.

Av Vita Brevis - 15 oktober 2007 22:27

Vita känner en människa som verkligen ringde till Via under deras kampanj "Via direkt - kan jag hjälpa till med något?" Jag vet inte vad saken gällde men fantasin skenar lätt. "Hjälp, jag har fått Dijon-senap baki kalsingarna, vad göra?"....."Min balklänning är full av grafittiklotter, vad göra?"...........jag har ingen koll på vad frågan var men jag känner iaf en som har frågat.

Av Vita Brevis - 15 oktober 2007 21:58

Året var 1977 och det är väl snart preskriberat men jag var nyförälskad och lyssnade på den då nya skivan med Jeff Beck - låten She´s a woman......och Vita blev förälskad i Jeff Beck eller var det i B? oj...svårt att komma ihåg. Jeff håller fortfarande iaf - vet inte hur det är med B!

Av Vita Brevis - 15 oktober 2007 21:37

Ry Cooder var det Vita Brevis längtade efter.....................minnena står som spön i backen - eller vad man ska säga

Av Vita Brevis - 15 oktober 2007 21:34

hittar man musik som man inte visste att man längtade efter

 

Av Vita Brevis - 15 oktober 2007 18:52

När jag fick mitt första barn för typ hundra år sedan - känns det som - så hade man små radioapparater som satt fast i sängbordet med blått pappersöverdrag som man kunde hålla mot örat och lyssna på radio utan att störa de andra. Det första jag hörde när jag hade fått en säng och var ensam med min förstfödda för första gången var den här låten med Röda Bönor (texten är fritt ur minnet och kanske inte exakt ordagrant). Nu valde jag ju inte just det namnet men ändå, visst var det.....rätt låt?


Johanna ska du heta
Du lilla barn på armen min
Det är inte gott att veta
Vad det ska bli av dig när du växer upp
-
Minns du hur det var för en timme sen?
När ljuset brände dig i ögonen
Och du skrek för allt vad dina lungor bar

När de lade dig på min mage
Hade jag inga krafter kvar
Men jag kände hur mjuk du vad
En len och fin Johanna, ett tröstebarn

Som jag burit så länge inom mig
Med längtan och bävan har jag väntat dig
Skrattet växlade med gråt
När jag tänkte: snart är jag två!

Du sover, mitt lilla barn, bredvid mig
Jag behöver dig
Sov, sov, mitt lilla barn, bredvid mig
Du behöver mig
.....

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards