Alla inlägg under april 2008

Av Vita Brevis - 29 april 2008 18:48

Ponera att jag pratar med en genomtrevlig människa som plötsligt häver ur sig en mycket rasistiskt uttalande. T.ex Jag hatar utläningar.

Om jag då säger: Inte lika mycket som jag hatar rasister.....hur låter det?

Jag ska nog prova nästa gång för det är inte speciellt intressant att berätta om mitt bostadsområde där det råder full integration och de flesta med annan hudfärg eller religion är mycket mer Svensson än vad jag är.

Grannsamverkan och egen gatublogg och det  trevligaste område jag har bott i. 

Det biter liksom inte...he, he.....ja då vet du inte mycket om hur det egentligen är I Riktiga Livet.

Vilket liv är riktigare - ditt eller mitt? 

Av Vita Brevis - 29 april 2008 18:43

Dagens Berglin i textform

-Jag fattar inte hur försvaret ska kunna halveras när man redan gjort det i årtionden.

-Jag tror att det är nån variant av Zenons paradoxer om man tar hälften av ingenting märks det nästan inte.


För några dagar sedan sa folk Glad Påsk - sådär en månad för sent enligt protetstantisk tideräkning.

Numera vet jag ju att det har att göra med Metons cykel och den Julianska kalendern  och blir inte förbryllad när persers nyår backar eller en ortodox syrian eller grek säger Glad påsk i "otid".

Kunskap är makt.....eller iaf förståelse. 

Av Vita Brevis - 29 april 2008 18:31

Pello-gerillan

Av Vita Brevis - 29 april 2008 13:23

Alltså det här filtret funka lite hur som helst. Jag kommer t.o.m ihåg notiser som romanpersoner läser....hmmm

Den här historien är jag ganska säker på kommer från en bok av John Irving. Det handlar om en cirkuselefant som trampat ihjäl ett barn och blir lynchad av en mobb på 20- eller 30-talet. Elefanten hängs upp i snabeln tills den dör.

Det här gav mig mardrömmar under en lång tid efter jag läste boken och sedan började jag tänka....men vänta nu - om man hänger upp en elefant i en lyftkran i snabeln så går väl bara snabeln av, en elefant är ganska tung.

Jag vill inte läsa om boken för at se om mitt minne sviker mig och de kanske hängde elefanten i en kätting runt halsen istället.

Jag tror inte att detaljerna håller men jag tror att idén var att beskriva en obildad Ku-Klux-Klan-stämning i södern och att den även kan drabba en elefant om den inte passar sig.

Av Vita Brevis - 29 april 2008 13:06


Byta däck hos den lokala syrianen

Handla och panta och återvinna

Sätta på diskmaskinen 

Ner i tvättstugan

Skura badrummet och den ständigt pågåendeallergisaneringen 

Glömde jag något? 

Javissta......Mata bloggen!

Av Vita Brevis - 28 april 2008 17:50

Årstiden nästan utan pollen

 

Av Vita Brevis - 27 april 2008 17:35

Och så har vi förstås Bodensarna. Okej de var inte lika bra som Mora i

"a capella-rutinen" men de är fantastiska ändå. Låtvalet var fantastiskt och...hmmmm .

Jag som aldrig har sett Grease - jag hade aldrig hört Lottas låt förut och jag tyckte att den var rätt usel. Jag förstår att Lotta Engbergs körs körledare (hängde ni med?) är skolad och fruktansvärt duktig men.....det är liksom inte min pilsner. För mig handlar det om Joakim och Brolle och Joakim är den största överraskningen. Även om Brolle är Bodensare - fan vad svårt det blev nu då!

Äsch ut med Lotta nästa vecka så tar vi det därifrån.

Av Vita Brevis - 27 april 2008 15:40

Jag är så impad av Joakims ödmjukhet

Joacim Cans, född 19 februari 1970 i Mora, svensk sångare, medlem i gruppen Hammerfall sedan 1996. Dessutom utsrålar han en sådan fantastsk genomtrevlighet och professionalism så man blir tårögd.

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards