Alla inlägg under april 2008

Av Vita Brevis - 26 april 2008 20:03


Av Vita Brevis - 26 april 2008 19:58

Frihet är att även tillåtas att handla idiotiskt om man vill det.
  Roger Persson

Av Vita Brevis - 26 april 2008 17:41

Tänk om själen försvinner när man handar på ICA KVANTUM......

 

Av Vita Brevis - 26 april 2008 16:53


Norrländska vatten – och hela tillvaron står i blom... Jag uppfattar skriket från en ensam lom som lever fan i natten... Norrländska vatten – jag står och njuter vid en strand... Med hela tillvaron i min öppna hand och den ljusa natten... Men ju mer jag tror att jag är fri ju mer slås jag i bojor... Och ju längre bort från stan jag flyr ju trängre känns skogens kojor... Vem har inte sina egna fängelser?... Hemliga platser där det ryms tunga ok och osynliga kedjor... Så mycket mera hindrande ju mindre dom syns... Men i norrländska vatten – där speglas livet på ett annat sätt... Där kan en våg avslöja vad som är fel och rätt... Och det känns lätt om natten... Men ju mer jag tror att jag är fri ju mer slås jag i bojor... Och ju längre bort från stan jag flyr ju trängre känns skogens kojor... Vem har inte sina egna fängelser?.. Hemliga platser där det ryms tunga ok och osynliga kedjor... Så mycket mera hindrande ju mindre dom syns... Men i norrländska vatten – där speglas livet på ett annat sätt... Där kan en våg avslöja vad som är fel och rätt... Och det känns lätt om natten... Norrländska vatten och hela tillvaron står i blom... Jag uppfattar skriket av en ensam lom som lever fan i natten... Norrländska vatten...

Av Vita Brevis - 26 april 2008 16:25

 Hmmmmm

En narcissist är någon som ser bättre ut än dig.

Gore Vidal.


Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards