Alla inlägg under maj 2008

Av Vita Brevis - 15 maj 2008 07:50

Det finns människor som har en stark tro på sin egen förmåga och därmed tror att den gäller på alla plan och i alla situationer. Blocket är ett ställe där vissa säljer spjälsängar med samma inställning som om det var en Jaguar. Man kan inte gå in i en viktig förhandling, få alla fakta presenterade för sig och sedan komma med ett "skambud". Det må vara i affären eller i sällskapslivet.

Det är inte rimligt att bete sig så - konsekvensen kommer som en rekyl  

Av Vita Brevis - 15 maj 2008 07:34

Varför ska det vara så svårt att lita på sin magkänsla.

Om jag hade sagt vad jag tyckte om människan direkt för en månad sedan så hade Vito litat på min intuition eftersom det stämde med hans egen känsla. Min känsla var: han tar mig inte på allvar - och det utan att bry sig om att lära känna mig. Ergo - han är inte en bra människa eftersom han dömer folk. Det räcker väl?


Av Vita Brevis - 15 maj 2008 07:31

Det är alltid roligt att höra om andras vansinniga liv, händelser som är otroliga eller människor som uppför sig korkat. Det gör mitt liv lite mindre vansinnigt.

Dramatik som jag inte skapat själv gör mig bara matt. 

Av Vita Brevis - 15 maj 2008 00:02

Idag har jag arbetat med en som växte upp i samma by som min frisör i Vitastaden. Människan gick även i klassen under min bästa vän från Kiruna och jag umgicks med hennes bror för 25 år sedan. Min son gick gymnasiet med hennes brorson....dessutom är min antagonist kusin med hennes ingifta moster - vad är oddsen för det?

Är det för att "man vet var stigarna går och vem som är släkt med vem"?

Eller är det bara vanlig synkronicitet?

Av Vita Brevis - 14 maj 2008 23:42

Min mamma har kristallsjukan. Jag visste inte att den fanns för en vecka sedan. Min mamma har aldrig gjort en sak i taget i hela sitt liv och det är alltid fascinerande att uppleva en ny sida hos en människa. Så fort hon utmanar simultankapaciteten så tappar hon balansen - även om hon sitter ner.

Jag behöver lite stillhet till mina skrivjobb på kvällarna så jag försöker skicka henne i säng tidigt men hon har just upptäckt tjusningen med Youtube så det är lögn att få henne i säng.

Jag har visat henne Klungans samlade verk och de är verkligen bedårande i all sin dårskap, även för en liten mamma med kristaller i huvudet.

Av Vita Brevis - 14 maj 2008 23:28

Boden förhåller sig till Luleå som Norge förhåller sig till Sverige - det är lika dumt som att säga: som Göteborg förhåller sig till Stockholm.

Boden log sitt snöigaste översvämmade leende och alla var så vänliga.

Hagel i Sävast men......ljuset - wow. Man tankar ljus i Övre Norrland såhär års.

Här är det helt bortkastat med ljuslyktor på balkongen ända fram till augusti - typ. 


Av Vita Brevis - 14 maj 2008 22:51

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards