Alla inlägg under maj 2008

Av Vita Brevis - 13 maj 2008 20:34

Det problematiska med heliga kor är att de inte kan kritiseras. Pär Ström (antifeministen) är för många en helig ko. Pär lägger fram sina argument som en Sverigedemokrat. Hans anhängare säger: Pär har rätt, han säger det som inte är politiskt korrekt men alla vet ju att det är så - egentligen.

Av Vita Brevis - 13 maj 2008 19:46

Vad är det som skiljer en resväska med zebraränder och en med Marimekko-blommor för en medelålders kvinna?

Jag väljer blommorna för jag gillar Pippi-faktorn och drar mig för prylar med leopard- eller zebra-mönster.

Detta trots att vi har ett öppet förhållande - jag och Kitschen.

När det gäller sådana mönster på kläder, väskor och anteckningsböcker då blir jag plötsligt en ängslig kitsch-undvikare. 

Av Vita Brevis - 13 maj 2008 19:37

Home is where the heart is.

Hemma igen i min tredje hemstad. Mamma kan stå upprätt igen och försöker förminska sina yrselanfall allt vad det går men så lätt lurar man inte Vita.

Nu ska här jobbas allt vad tygeln håller - hoppas att tyglarna håller. 


Av Vita Brevis - 13 maj 2008 14:53

En gång satt jag med ett gäng människor och försökte komma på en gemensam kändis som ingen kunde irritera sig på - en som var helt igenom folklig.

Till slut var det en som sa:

-Jamen Lasse Berghagen kan väl ändå ingen irritera sg på!

Jag och en till höll på att svimma.....Lasse Berghagen är väl ungefär det värsta som finns, eller? Irritationsmässigt alltså.

Henke Larsson, täkte jag på - han kan väl ändå ingen irritera sig på?

Av Vita Brevis - 13 maj 2008 14:51

Om det är så att man måste prenumerera på de här lotterna till Postkodlotteriet. Varför måste då Rickard göra reklam för lotterna i programmets reklampauser?

Varför måste han göra sådana hysteriska reklaminslag - är det en image?

Rickard den hysteriske?  Äsch jag har nog bara resfeber.

 

Av Vita Brevis - 13 maj 2008 14:43

Allt blir som jag vill, Vita är inne i ett jädra flyt just nu och ska vara med på radio i veckan! Det kommer att bli ett jädra resande de närmaste veckorna men det är jag ju van vid.

-Hoppas att allt går bra med jobbet, sa dottern.

-Hoppas att immunförsvaret håller ihop, sa jag.

Det snöar på resmålet och jag sitter uppkopplad på Luftfartsverkets trådlösa nät och har inget vettigare för mig än att blogga. Resten av veckn blir det långa arbetsdagar och textskrivande och möten.

Det röda pollenområdet - med hög förekomst av björkpollen - har dragit sig tillbaka med kylan. 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards