Alla inlägg under juni 2008

Av Vita Brevis - 26 juni 2008 12:57

A mob of torch-wielding villagers will soon gather outside your home, which is odd, as you don't remember inviting a mob of torch-wielding villagers over.

 

Av Vita Brevis - 26 juni 2008 12:44

Jag kom hem igårkväll efter tre dagars hårt jobb och tre nätter med en sammanlagd sömnmängd på 9 timmar. Jag var trött som ett litet barn.

Vito: Gå och läggg dig nu annars somnar du i soffan.

Vita: Nej jag vill inte.

Vito: Kom nu så ska jag stoppa om dig.

Vita: Nä..eller jo...eller (snark).


Turkiet åkte tydligen ut helt emot mammas förhoppningar och jag bryr mig inte ett dugg om det.


Av Vita Brevis - 26 juni 2008 12:34

Ylva Johansson har beviljats skatteavdrag för hushållsnära tjänster, eller överklassnära tjänster som hennes gamla partikamrat Lars Ohly kallar det.

Såhär tycker Ylva:

Jag tycker att det är orättvist att ge skattesubventioner till personer som mig. Men jag följer de skatteregler som gäller.

Men visst låter hon lite som Groucho Marx? "Jag skulle inte vilja vara med i en förening som vill ha mig som medlem"


Fredrik Reinfeldt tycker att det är hyckleri - men det tycker inte jag.

Hon följer de regler som finns -punkt!


Då tycker jag att henne partikollega är mycket mer hycklande som inte verkar stå för sitt städval:

Ann Arleklo, som har beviljats ett avdrag på 4 043 kronor för städtjänster. Hon säger att det var ett "dilemma" om hon skulle skicka in ansökan till Skatteverket eller inte.

Av Vita Brevis - 25 juni 2008 16:57

Nu har det "färdigvarit". Vita flyger hem till Vito - nu är det snart semester.

 

Av Vita Brevis - 25 juni 2008 15:33

Är det inte väldigt irriterande att Norra Europas modernaste sjukhus har så himla trång och opraktisk restaurant?

Av Vita Brevis - 24 juni 2008 23:04

på allsången - helt mot mina eventuellt goda föresatser.

Av Vita Brevis - 24 juni 2008 10:56


They say you have the grace of a dancer and the agility of a world-class gymnast. After that, though, it's usually just a bunch of mean-spirited laughter. 

Av Vita Brevis - 24 juni 2008 10:37

Igår zappade jag runt och hamnade då och då i ett program om två transsexuella som skulle byta kön. Hon skulle bli han och tvärtom. Det var väldigt intressant hur de uppfattades av omgivningen och hur de uppfattade sig själva.

Jag kom att tänka på de missionärsbarn jag har lärt känna - alltså vita barn som växt upp på landet i Afrika. De ser sig själva som svarta och har väldigt svårt för att passa in i det svenska samhället pga sättet man berättar sin historia. De har växt upp med en kultur där man berättar om sin omgivning innan man berättar om sig själv och uppfattas ibland av andra som långrandiga och rätt besvärliga i sällskapslivet.


En man jag kände skulle åka som missionär till Afrika med sin svarta asiatiska adopterade fru men det blev oroligheter i landet och som hans kolsvarta helsvenska fru sa: det var inte säkert för vita.

Han tyckte däremot inte att det var några problem för han uppfattade sig inte som vit.


Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards