Direktlänk till inlägg 1 oktober 2008

Bevakning

Av Vita Brevis - 1 oktober 2008 11:45

Varje gång jag stänger garagedörrarna får jag en obehaglig känsla av att jag är bevakad. När jag ser mig om sitter det en kanin och stirrar på mig. En liten svart kanin med illvilliga ögon.....på exakt samma plats varje gång

Är det en slump?

I don´t think so.

Jag försökte komma på vad det är som gör att det förment gulliga djuret hårdbevakar just mig. Det skulle kunna bero på att jag har raljerat med föreningen Vilda Kaniners Värn - eller jag har raljerat över att just kaninerna har en egen jurist medan t.ex Klippdassar och Svartmunnade Smörbultar inte är lika lyckosamma.

Föreningen är förmodligen bra på sitt sätt men jag tycker att retoriken är småskojig......äh, här kommer den: 

Har du någonsin sett ett träd ringbarkat av kaniner? Eller en park i Stockholm där växtligheten varit helt förstörd av våra skuttande små vänner? Eller hört talas om någon som brutit foten efter att ha trampat i ett kaninhål? Det är knappast sannolikt. Vem som helst som tar sig tid att åka ut på en exkursion i stadens parker inser omedelbart hur överdrivna de argument som framförts av jaktivrarna är. Och om nu de styrande politikerna i Stockholm anser att kaninerna i våra parker är ett problem, vilka andra lösningar har prövats innan man tar till ett så drastiskt beslut som utrotning? Svaret är: inga alls. I Helsingfors, som liksom Stockholm har ett bestånd av vildkaniner, har man tillsatt en särskild grupp för att utreda alternativa lösningar på "kaninproblemet", och i andra länder använder man ett särskilt sprej på värdefulla växter som håller kaninerna borta från just dessa. Varför gör man inte det i Stockholm?


Å ena sidan har ingen sett kaniner skada planteringa fast å andra sidan - i Helsingfors utreder man kaninproblemet" och i "andra länder" sprayar man de mest värdefulla växterna. Varför behöver man skydda växter om kaninerna inte käkar planteringar?


Nej, jag hoppas att min stalker-kanin inte är släkt med The killer rabbit i Monty Pythons The holy grail.

Den är ganska lik kaninen nedan:

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vita Brevis - 13 april 2015 10:52


Man kanske ska vända sig till hundar eller katter?

Av Vita Brevis - 23 september 2014 22:17


Nu är det bevisat!!

Av Vita Brevis - 6 juli 2013 08:58

Jag har bestämt mig för att spira genuan i lovart och sätta en preventer guy på storen...och segla baklänges genom livet lite oftare. Jag har märkt att man kan säga nästan vilka obegripligheter som helst utan att folk synar. Jag har t.ex sagt att...

Av Vita Brevis - 6 februari 2013 20:49

En (jovialisk dansk) ansvarig på Facebook sitter i Uppdrag Granskning och förklarar leende policyn för näthot med att det beror på om hotaren menar det eller inte. I Köttvärlden behöver man inte bevisa uppsåt om man t.ex. kommer med hot om våld eller...

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards