Direktlänk till inlägg 16 september 2007

Barnbarnet

Av Vita Brevis - 16 september 2007 07:25

Barnbarnet har jag ju inte ens hunnit skriva om än. Hon är verkligen bedårande. Hon är en helt färdig baby fast 10 cm kortare än de små nyfödingar man har handskats med i sina dagar. Det är liksom en helt annan teknik när man håller i ett så litet barn. Hon blir orolig om armar och ben "ramlar ut från kroppen" så man får hålla i henne som en liten boll - hoprullad som i moderlivet. Det påminner mig om de sjalar som jag hörde användes på alternativa BB-avdelningar i England när jag fick mina barn i början av 80-talet. Det är ju klart att självbilden för en mycket liten människa är den att trångt är tryggt...armar och ben som man inte har någon styrsel i passar ju bäst vilande mot kroppen. Hennse fotled har samma dimension som min tumme och hennes fot är inte lika lång som mitt lillfinger....och då har jag korta fingrar. Självklart blev föräldrarna glada för kläderna som kom från släkten men det där med att barn fort växer ur babykläder...hmmmm. Om man är för liten för 40 centilång så blir det lätt komiskt med babykläder i 50 eller 60....det är svårt att förklara att det där med att växa fort är relativt om man ligger efter med 10 cm. Det finns faktiskt prematurklädesavdelningar på barnklädesaffärer, men alla vill vara så förutseende och ge kläder "att växa i" - men det är som sagt helt fel i just det här fallet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vita Brevis - 13 april 2015 10:52


Man kanske ska vända sig till hundar eller katter?

Av Vita Brevis - 23 september 2014 22:17


Nu är det bevisat!!

Av Vita Brevis - 6 juli 2013 08:58

Jag har bestämt mig för att spira genuan i lovart och sätta en preventer guy på storen...och segla baklänges genom livet lite oftare. Jag har märkt att man kan säga nästan vilka obegripligheter som helst utan att folk synar. Jag har t.ex sagt att...

Av Vita Brevis - 6 februari 2013 20:49

En (jovialisk dansk) ansvarig på Facebook sitter i Uppdrag Granskning och förklarar leende policyn för näthot med att det beror på om hotaren menar det eller inte. I Köttvärlden behöver man inte bevisa uppsåt om man t.ex. kommer med hot om våld eller...

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2007 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards