Alla inlägg den 18 november 2007

Oj!

Av Vita Brevis - 18 november 2007 16:00

Av Vita Brevis - 18 november 2007 12:22

...en "bekant" eller vad man ska kalla det som är lejon och han är ungefär precis som i beskrivningen om lejon i mitt alternativ-horoskop i ett tidigare inlägg. Är det en lyckträff av dem (som säkert haft väldigt roligt när de skrev ihop det) eller ligger det någonting högmodigt i lejonets natur. Det stämmer förmodligen lika bra/dåligt som det man läser i kvällstidningarna. Själv "hoppas jag på turen eftersom jag är helt talanglös". Så känns det iofs ofta - "när ska de inse att jag bara är en bluff"....och jag vet att jag inte är ensam om sådana tankar.

Känner mig ovanligt "renad" efter migränutbrottet med tillhörande kräkanfall och neddragna persienner och tji mat på en hel dag. Nu ska jag ut i världen i knasig frisyr och få hem mjölk så att jag kan göra mig en riktig latte. Det finns människor i min bekantskapskrets som säger att eftersom italienare aldrig skulle komma på att dricka latte efter 12.00 på dagen så bör man inte göra så här heller - det är liksom barbari enligt italiensk vett och etikett......tur att Vita struntar i italiensk vett och etikett.






Av Vita Brevis - 18 november 2007 10:06

Nu har jag sovit mer än vad jag trodde var möjligt och drömt förvirrande drömmar. Här är en:

Jag skulle ut och åka båt med exet...jag vet inte varför jag skulle följa med men så är det ju ofta i drömmar. Båten såg ut som en pråm och det visade sig att det var en massa andra som också skulle med. Det som alla hade gemensamt var att de jobbade skift, kvinnorna i vården och männen i industrin. De tyckte att jag försökte göra mig märkvärdig när jag berättade vad jag jobbade med och de hånade mig för det och för min dialekt - exet såg väldigt nöjd ut. Han bjöd in mig för att se andra håna mig för att "låtsas vara intellektuell" så han skulle fortsätta framstå som en god man.

Och det här är bara den dröm jag kommer ihåg!



Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards