Direktlänk till inlägg 20 november 2007

snart så

Av Vita Brevis - 20 november 2007 09:47

Jag satsar på att sova gott varje natt mellan den 22 och den 27 november. Härodärförhållanden är ganska påfrestande när man bara sover gott på det ena stället - tro mig. Det är inte så att jag inte trivs hemma eller att jag inte har en skön säng eller att jag inte har gjort i princip allt för att få en mysig sov-miljö.....det är någon som fattas. Det är för stor säng. Jag har tänkt på det här som man ofta hör om att man måste älska sig själv för att kunna älska andra - och - att det är så nyttigt att leva ensam. Jag tycker att det är trams. Jag tycker att det är mycket lättare att älska andra än att älska sig själv. Om det inte vore som jag säger så skulle ju varje nybliven mamma med taskig självkänsla, och det måste ju finnas en hel del såna, vara en direkt fara för sina barn. Okej då kanske modersinstinkterna klickar in och man kan kanske förklara en del med hormoner men jag köper inte det.

Det är bra att kunna vara ensam - men det förutsätter ju inte att man är singel. I en god relation har man integritet, man ser varandras gränser och ta för sig av frihet och egna vänner. Jag tror att det trixiga är att få ihop det. Det finns relationer där man trivs i varandras sällskap men där man har egna intressen och egna vänner och aldrig skulle komma på tanken på att gå igenom sin partners mobiltelefon, eller mail eller ljuga och förställa sig inför varandra. Varför anses det litet "finare" att säga "Jag lever ensam och jag stortrivs" än att säga " njae jag tycker inte att jag själv är så himla kul att hänga med, men jag hoppas att det finns andra som tycker det".

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vita Brevis - 13 april 2015 10:52


Man kanske ska vända sig till hundar eller katter?

Av Vita Brevis - 23 september 2014 22:17


Nu är det bevisat!!

Av Vita Brevis - 6 juli 2013 08:58

Jag har bestämt mig för att spira genuan i lovart och sätta en preventer guy på storen...och segla baklänges genom livet lite oftare. Jag har märkt att man kan säga nästan vilka obegripligheter som helst utan att folk synar. Jag har t.ex sagt att...

Av Vita Brevis - 6 februari 2013 20:49

En (jovialisk dansk) ansvarig på Facebook sitter i Uppdrag Granskning och förklarar leende policyn för näthot med att det beror på om hotaren menar det eller inte. I Köttvärlden behöver man inte bevisa uppsåt om man t.ex. kommer med hot om våld eller...

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards