Direktlänk till inlägg 28 november 2007

Livet är gott - Vita är lycklig

Av Vita Brevis - 28 november 2007 22:47

Lilla nya Vita Macen. Vita är fortfarande Macvärdig!

Nu har jag en stationär classic från 1990 och en grå e-mac, båda går som klockor men lite väl sega klockor. Hade före det en Mac II SE med hårddisken på disketter. Det har gått åt en del Macar genom åren och vid en utrensning en gång så skänkte vi ett helt gäng till en Macnörd-förening som blev överlyckliga. Och varför är det på det här viset - är det designsnobberi eller är det användarvänliga som otekniska Vita gillar? Jag vill inte veta varför det funkar och jag vill inte behöva leta efter dokument - allt sparas på skrivbordet och är precis som ett skrivbord ska vara rörigt och personligt.

 
 
Ulf

Ulf

13 december 2007 09:28

Min första dator var en Macintosh SE/30 från år 1989. Den fick jag 1992. I mitt förråd står en hel radda med gamla Macar. 1998 köpte jag en iMac. Den har jag använt fram tills nu. Tyvärr funkar inte Mac OS 9.22 tillsammans med Blogger. Jag fick nyligen en "blogg-pc". Så nu kan jag lägga ut bilder i bloggen.

Min nästa nya dator ska bli en iMac har jag tänkt. Macar är användarvänligare även om skillnaden minskat.

Kanske läge att sluta blogga på Blogger om Bloggagratis och Mac Os fungerar tillsammans?

http://vildhunden.blogspot.com

 
Ingen bild

Vita

13 december 2007 11:20

En mycket bra idé - välj blogg efter operativsystem. Jag känner mig så lyxig som har nyaste versionen av Mac OS. Mac är användarvänligare och du har rätt i att skillnaderna inte är lika stora längre....men jag uppskattar att Macen gör vad den ska utan att det kommer upp små rutor "Nu har jag hittat ny programvara - visst var jag duktig" som det gör på en Pc. Det är väl bara vad som förväntas av en dator - att den ska hitta uppdateringar och söka rätt på trådlösa nätverk utan att man har bett om det, eller?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vita Brevis - 13 april 2015 10:52


Man kanske ska vända sig till hundar eller katter?

Av Vita Brevis - 23 september 2014 22:17


Nu är det bevisat!!

Av Vita Brevis - 6 juli 2013 08:58

Jag har bestämt mig för att spira genuan i lovart och sätta en preventer guy på storen...och segla baklänges genom livet lite oftare. Jag har märkt att man kan säga nästan vilka obegripligheter som helst utan att folk synar. Jag har t.ex sagt att...

Av Vita Brevis - 6 februari 2013 20:49

En (jovialisk dansk) ansvarig på Facebook sitter i Uppdrag Granskning och förklarar leende policyn för näthot med att det beror på om hotaren menar det eller inte. I Köttvärlden behöver man inte bevisa uppsåt om man t.ex. kommer med hot om våld eller...

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards