Alla inlägg den 20 november 2008

Av Vita Brevis - 20 november 2008 21:54

"Du ska hedra din moder, annars ska det gå åt helvete för dig! Och godheten är icke en blandning av det ena och det andra, det goda är gott i sig själv och gott till sina verkningar! Om du säger något annat ska jag slå dig med det här cykelstyret så att du lär dig!"

Torgny Lindgren


 

Av Vita Brevis - 20 november 2008 21:40

Nu har jag satsat hårt på att bli avslöjad som totalt talanglös i mitt jobb men det funkar inte idag heller, så nu vet jag inte hur jag ska fortsätta riktigt.

Buffén ikväll innehöll nötter, klart obra. Jag insåg aldeles försent att jag tuggade på en valnöt. Det är inte helt enkelt att känna igen konsistensen av en valnöt när man aldrig äter dem och när man mer eller mindre har räknat ut dem för tid och evighet. Jag gillar valnötter men min kropp avskyr dem verkligen - och låter mig ta konsekvenserna. På väg hem med tunnelbanan började ett gäng unga killar sjunga arabisk allsång men med galopperande allergireaktion så var det faktiskt måttligt kul och efter en stund blev det faktiskt tråkigt. Jag kände inte igen en enda refräng.

Men jag har varit på utförsäljning av märkeskläder och snyggat till garderoben så jag är rätt nöjd ändå. Jag minns med saknad utförsäljningarna två gånger om året på Häggströms Modehus i Lögdeå då köerna ringlade sig efter byavägen och man kunde shoppa upp sig på Betty Barclay eller Filippa K utan att det ens gjorde ont.

Av Vita Brevis - 20 november 2008 21:38

Den här hunden solar i samma sol som hundarna i El Paso solar i, enligt Inlandskorrespondenten - och han borde väl ändå veta?

 

Av Vita Brevis - 20 november 2008 21:35

Här är originalet och vad det än är så inte är det en Boxer, Nonsensakuten

 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards