Alla inlägg den 13 november 2008

Av Vita Brevis - 13 november 2008 18:35

Igår hos tandläkaren låg jag och försökte glömma bort var jag var och tittade på en platt-TV i taket som visade en film producerad av ett bolag som kan heta Dentovision (eller något liknande).

Underhållningen bestod av en filmslinga som gick runt runt med vackra bilder från fjäll och skärgård, filmtrailers samt små "visste du att" som poppade upp då och då.

Texterna var illa skrivna och det hela var mycket irriterande - jag tror att de skulle ha något slags terapeutisk värde.

Den finlandsvenska sköterskan kommenterade filmen när jag satte mig upp (jag tror att det gick ut på att jag hade haft något annat att koncentrera mig på"). Jag skakade uppgivet på huvudet och sa: De borde ha anitat en korrekturläsare.

För övrigt är nyårsraketsäsongen igång för fullt i storstaden. 

Av Vita Brevis - 13 november 2008 18:29

Är det inte väldigt dumt att jag känner mig overksam bara för att jag inte har jobbat med mina "riktiga" jobb sedan jag kom hem?

Jag har tvättat och jag har rivit ut en gammal matta och burit ner den till garaget, jag har haft hantverkare hemma som ha fixat balkongdörren  inför vintern....men räknas sådant verkligen?

Idag efter att tvättberget var bärgat satte jag mig i fåtöljen och läste igenom hela årets bloggproduktion och skrockade för mig själv.

Jag är inte bara en slöfock - jag är även en narcissist! 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards