Alla inlägg den 8 november 2008

Av Vita Brevis - 8 november 2008 23:06

Jag är smått förbryllad över min rödlöksomröstning....vad är det för fel på Jan Malmsjö? Det var ju han som sjöng Puff den glade draken. Låten var väl inte så jädra bra och han sjöng den med Dramaten-rösten men: så fort jag hörde den som barn så började jag gråta! Det var ganska löjligt att bli så rörd av en låt jag inte ens gillade speciellt mycket och jag har använt det som en rätt skojsig historia i mitt liv tills jag hörde den på radio igen för kanske 10 år sedan - och började gråta som ett barn.

Alla har vi väl våra tics men det här är störtlöjligt.

Jag skulle kunna tillbringa en kväll med Jan Malmsjö under förutsättning att han sjöng Puff hela kvällen och jag hade PMS.

Av Vita Brevis - 8 november 2008 23:03


 

Av Vita Brevis - 8 november 2008 23:02


 

Av Vita Brevis - 8 november 2008 22:49

Finns det motsatser till orden Ovedersägligt och Oomkullrunkelig och isåfall hur ska de tillämpas?

Läste Aftonbladets löpsedel idag om att jägaren/gruvarbetaren, som bara NSD publicerar namnet på, hade slutat ta sin medicin veckorna före "dådet".

Det visade sig när jag hade köpt tidningen och läst "artikeln" att han hade ätit antidepressiv medicin ett tag innan (fast tidningen ville få mig att tro att han stod på mycket tyngre mediciner). Jag har inte en känsla av att de 5% av svenskarna som käkar lyckopiller varje dag ser sig själva som psykiskt instabila eller våldsamma.  

Om ordet finns så tycker jag att Aftonbladet är omkullrunkelig. 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards