Alla inlägg under november 2007

Av Vita Brevis - 7 november 2007 20:26

http://www.monopolspel.se/HoldingPage/Default.aspx

Jo - såhär är det! Efter ett himla röstande dagligen under oktober så stängdes monopolspelssidan efter den 1 november för rösträkning. Vi får spana in media extra hårt under december när omröstningen offentliggörs.

Jag kan ju tycka att det är lite av ett antiklimax.....först är det hemlig röstning sista veckan och sen är det rösträkning under en månad. Jag vill veta nu - blev det Umeå eller blev det Vinslöv som tog Norrmalmstorg?


Av Vita Brevis - 7 november 2007 18:01

Hem lagat middag och ätit med sonen och lagat lunchlåda till oss till imorgon och DrPhil har inte ens börjat än. Kvällslatten står och ångar och jag har inget att oroa mig för - egentligen. Imorgon ska jag "fakturera utav helvete" för att citera pappa. Nu blir det klungan på Youtube eller sjunka ner i TV-soffan, svårt val. Om man stannar upp så kanske man inte får upp farten igen...hmmmm.

Av Vita Brevis - 7 november 2007 16:29

Men jag säger det igen.....hur kan det komma som en överraskning att Vita får mens en gång varje månad. Det borde kunna gå att räkna ut i förväg efter 30 år. Jag vet ju att jag blir antingen överaktiv,superkreativ eller storstädar. Så hur i all världen kan den komma som en överraskning just nu efter den här jätteinsatsen. Hoppsan hejsan!

 

Av Vita Brevis - 7 november 2007 16:16

Två jättereportage i lokalblaskorna - Vita media-hora? Njae jag fastnade inte ens på bild men det är fruktansvärt roligt att det man jobbar med uppmrksammas. Det har tagit en hel arbetsdag att bearbeta texterna och lägga ut på hemsidan idag men nu är det gjort. Jag tror att jag ska avsluta nu och ta bussen hem innan jag faller död ner.

Av Vita Brevis - 7 november 2007 11:13

Jag läste i en blogg igår om en ung tjej som skrev "Jag skulle inte kunna tänka mig ett renodlat kontorsjobb"......(eller var det kanske en Lucia-kandidat?, svårt att komma ihåg) Jag undrar om det finns renodlade kontorsjobb nuförtiden. Har jag ett renodlat kontorsjobb? Jag jobbar på kontor och periodvis sitter jag på min kontorsstol tre dagar på raken men inte ofta längre än så. Det jag gillar med mitt kontorsjobb är att jag inte sitter på kontoret hela tiden - så jag förstår tjejen i princip. Men jag undrar exakt hur många som har kontorsjobb där man sitter still på en stol hela dagarna.....kanske administratörer, men även såna måste väl få komma ut på kurser och konferenser ibland.

Av Vita Brevis - 7 november 2007 07:21

 Ut på vägarna igen, men utan snö idag.....här blir det mer raka fina stadsgator


 

Av Vita Brevis - 6 november 2007 22:17

Jag köpte boken Konsten att vara snäll till min mamma. Inte för att jag tycker att hon är elak utan för att det var 9 före henne i kön på bibblan.

Hon är, som så många andra, ett stort Stig Larsson-fan. Som tåglektyr hade hon med sig den sista boken och läste ut den på vägen hem i söndags. När jag frågade om hon hade börjat på "min" bok så sa hon..."njae men jag slog upp den och läste om konflikter och det stämde precis med mitt sätt att tänka - man behöver inte gräva i saker och dra upp och reda ut en massa gammalt" sa lilla mamma. "Det är som när jag pratar med din syster - hon ska alltid reda ut allting".

-Okej, du har alltså slagit upp sidan 174, min älsklingssida....som av en händelse och uppfattat det precis tvärtom?, sa jag.

-Hur menar du nu?

Jag hade högläsning av början på mitt favoritkapitel. Det står ungefär att om två människor som är arga på varandra bråkar så eskalerar det till en konflikt och det är inte att rensa luften......väldigt förenklat. "Det enda man kan lära sig av en konflikt är hur man kan undvika dem i framtiden".

Du uppfattar ju syster så för att du tror att hon är arg - men hon vill ju bara veta vem du är, sa jag. Det är inte en konflikt att reda ut saker i samförstånd - även om ämnet är svårt.

Jag lät det stanna där....det är ju så enkelt att se var andra gör fel - svårare att se sina egna fel och konflikträdslor. 

Av Vita Brevis - 6 november 2007 22:05

Min syster fyller ju jämnt och vi ska fira henne på lördag - så nu ska jag bara  jobba tre dagar och vända åter norrut på lördagmorgon. Igår satt jag och mamma och skrev en sång till henne - hon ville ju bli överraskad och det ska hon få bli. Jag hade skrivjobb att göra på datorn så vi satt och skaldade samtidigt som jag skrev en jobbtext...lite simultankapacitet är faktiskt bra att ha ibland. Jag försökte få med några rader ur "En herre i frack"....jag gillar introt - men versen är ju så svår att pratsjunga, om man inte är Dramatenskolad, så vi fick skippa den.

Men det finns ju andra låtar som man kan göra om texten på....nu blev det ett sällsamt potpurri av gamla schlagers (ur mammas städsångsarkiv) med nya texter om systers liv. Man får vara extremt snäll i såna här omgjorda sånger iaf när det är släktmiddag. 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards