Alla inlägg under november 2007

Av Vita Brevis - 9 november 2007 08:36

Jag ringde hyrbilsfirman - på ren chansning och frågade om de hade någon returbil som behövde köras upp till systerkalas-staden idag och det hade de. Jag gillar att köra bil och jag gillar fiffiga lösningar så allt går på räls idag

Av Vita Brevis - 9 november 2007 06:57

Nu är jag uppe före fan igen vad är det man "säger tidigt uppe, sent i säng". Jag blev så hungrig efter att jag hade sovit ett par timmar igår så jag gick upp och gjorde piggelinté och korvmackor med senap. Men det där med "piggelin" fick helt motsatt effekt och jag somnade efter en liten stund, eller när fingrarna inte ville vara med längre. Nu ska jag bara klä mig och knata till bussen.


Av Vita Brevis - 8 november 2007 23:13

Mindre folk....färre människor i min säng iaf

 

Av Vita Brevis - 8 november 2007 22:50

Snart är vi där.....norrsken och snö som knarrar under skorna. Leder som längtar till Thailand och människor som bara pratar om sina stegräknare och hur det inte finns dåligt väder - bara dåliga kläder.

Jag köper inte det där......så jag får sätta igång med min hemmayoga som har legat nere alltför länge. Jag gympar helst i ensamhet efter en "traumatisk" uppväxt i en gymnastikförening.....och promenader utan hund eller mål är inte min tekopp. Bättre kondition behöver Vita men snöknarr under skosulor är inget jag längtar efter, faktiskt. 

Av Vita Brevis - 8 november 2007 22:49

Av Vita Brevis - 8 november 2007 22:48

Av Vita Brevis - 8 november 2007 18:26

Gilla har ridit på en dromedar och jag har ridit på en elefant i djungeln. Jag satt på huvudet - eller snarare nacken kanske. När elefanten gick nerför en backe så knep den till om mina knän med öronen så att jag inte skulle falla av. Jag tror iaf att det var därför den knep igen med öronen. Jag kände en sån ömhet för det där jättedjuret som hade kunnat knosa ihop mig till en blöt fläck om han hade varit på det humöret men som lät mig rida omkring där i djungeln i tystnaden.

Av Vita Brevis - 8 november 2007 14:49

Jag blev så jädra glad att se att Gilla har suddat sig tillbaka igen.....sudda ludda - same same but different. Må du sudda och komma tillbaka i alll oändlighet och må dina kameler aldrig sakna vatten!

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards