Direktlänk till inlägg 17 december 2007

Anonymitet

Av Vita Brevis - 17 december 2007 15:39

Jag har en spaning. Först Fru Fundersams omröstning som handlar om huruvida läsarna känner Frun IRL eller om de alls bryr sig om det. Det andra är Aftonbladet som har en omröstning idag - Finns det saker om dig ute på nätet som du inte Gillar...ungefär så var frågan ställd. De hade också en fråga som handlade om man tycker att det är okej att kolla upp människor på nätet....en majoritet sa Ja. Det kan man ju tolka på olika sätt....om man träffar någon som man chattar med så är det självklart okej, tycker jag...det är t.o.m bra men på bloggen? Njae. Den tredje spaningen är kommentaren jag fick av Gilla om att man inte kan vara en bra bloggare om man inte är anonym.

Jag vet inte om det här är en riktig spaning, jag ser egentligen inga tendenser men jag tror att man kan ha olika uppfattningar om det här.

När jag svarade på Fruns omröstning valde jag alternativet: Jag bryr mig inte om vem du är IRL, jag känner dig som du är på bloggen. Så är det med andra bloggvänner också. Jag bryr mig inte om vad ni heter eller vilken adress ni har. Jag kollar inte upp folk, det ligger inte för mig - men chattkontakter det är en helt annan sak.

Jag har fått höra att jag inte ska tro att jag är anonym men det bryr jag mig inte om...faktiskt. Det jag kan skämmas för i bloggen är när jag gör skämmiga felsyftningar eller felstavningar och inser att de har legat ute ett tag utan att jag har hunnit ändra - men annars står jag nog för mina texter.

 
 
G

G

17 december 2007 16:14

Kanske har du feltolkat mig. Du är en ypperlig bloggare, men jag känner själv en viss återhållsamhet i vad jag skriver i bloggen, eftersom jag är känd på vissa håll. Jag är väl lite blyg helt enkelt.

http://gilla.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Vita

17 december 2007 16:26

Jag förstår vad du menar och när jag jämför hur jag skriver nu med för ett år sedan så finns det en återhållsamhet, mycket har jag ju suddat också. Jag är också "känd" och borde kanske vara blygare men jag tror inte att jag bryr mig om det

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vita Brevis - 13 april 2015 10:52


Man kanske ska vända sig till hundar eller katter?

Av Vita Brevis - 23 september 2014 22:17


Nu är det bevisat!!

Av Vita Brevis - 6 juli 2013 08:58

Jag har bestämt mig för att spira genuan i lovart och sätta en preventer guy på storen...och segla baklänges genom livet lite oftare. Jag har märkt att man kan säga nästan vilka obegripligheter som helst utan att folk synar. Jag har t.ex sagt att...

Av Vita Brevis - 6 februari 2013 20:49

En (jovialisk dansk) ansvarig på Facebook sitter i Uppdrag Granskning och förklarar leende policyn för näthot med att det beror på om hotaren menar det eller inte. I Köttvärlden behöver man inte bevisa uppsåt om man t.ex. kommer med hot om våld eller...

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards