Alla inlägg under november 2007

Av Vita Brevis - 14 november 2007 06:51

Jag kanske borde ändra min omröstning till - behöver kroppen mindre sömn ju äldre man blir? Inte går tiden snabbare med åldern. Det kan vara samma grundfråga egentligen.....

Händerna värker men här ska bloggas. Min älskling förstår inte behovet av att blogga men han kan jämföra det med lugnet som infinner sig när han koncentrerar sig i en pokerturnering. Kanske det men de enda likheterna jag kan se är att vi sitter vid datorn båda två.....men det är väl en god egenskap att kunna se likheter. Jag ska hemåt idag och jag insåg att jag får en hel arbetsdag till som jag inte hade räknat med. Jag trodde att viktiga mötet var på torsdag men det är ju på fredag. Jag behöver inte må dåligt över att jag verkligen har varit ledig nu när jag skulle vara ledig utan kan göra det jag ska i mitt tempo imorgon. En hel dag när jag bara kan vara på kontoret och vara effektiv. Det låter snurrigt men alternativet för mig hade varit att jobba som en furie ikväll istället för att umgås med sonen som har längtat efter mig.

Av Vita Brevis - 14 november 2007 06:36

Nej jag hittar inga fördelar med insomniaså jag koncentrerar mig på nackdelarna. Hur kul är det på en skala att vakna kl 06.00  när klockan är ställd på 10.00 Min älskling har tagit ledigt och vi skulle kunna vakna tillsammans och ha det extrem-mysigt och istället vaknar jag av värk i kroppen som gör det ömöjligt att ligga kvar i mörkret. Jag är inte ens låg, bara denna värk som måste åtgårdas. Jag skulle ju kunna tycka att kroppen kunde nöja sig med att gå tillbaka till sängen och fortsätta sova eller iaf ligga kvar och se vad som händer men nejdå, den ska upp till varje pris. Jag började på Camilla Läckbergs senaste bok Tyskungen för några dagar sedan. Jag har tyckt att hennes tidigare böcker varit väldigt bra, trovärdigheten i persongalleriet och sånt som nuförtiden är viktigt för mig i en polisroman. Jag kommer knappt igenom bokhelvetet - den får det inte att ticka för mig och det är lite trist. Det är lite som Håkan Nessers Van Veeteren-böcker...jag sträckläste dem alla tills jag kom till den sista Fallet G och blev så  jädra besviken för jag förstod hur upplösningen skulle bli i första kapitlet och kunde inte fatta hur Van Veeteren inte kunde klura ut det - han som i vanliga fall är så skärpt....en riktig besvikelse. Det känns ibland som att man råkar på en bok som författaren har lovat skriva men glömt att lägga ner sin själ i. Jag hoppas att Tyskungen blir bättre snart annars komer jag att använda den som sömnpiller, en tråkig bok som man kan somna in till.

Av Vita Brevis - 13 november 2007 17:50

Kolla in den här sidan - webcameror i hela landet "Fjugesta city" - är det inte fantastiskt?

http://swecams.telgebo.se/ 

Av Vita Brevis - 13 november 2007 17:05

Oboy vad jag spelade My town när jag flyttade till västkusten som 17-åring.

Jag grät mig till sömns ibland, fast det var ett äventyr mesta delen av tiden......fast "ensamma nätter".....ni vet. "It´s my town and I had to leave it and head South where the climate is kind"......och tyckte synd om mig själv så att det nästan var löjligt. Men jag tror att det är viktigt att få tycka synd om sig själv i lagoma doser. Det var ju inte precis någon som hade tvingat mig att lämna min hemstad - det var ett val men ändå....jag gillade låten som melankoliker.

Av Vita Brevis - 13 november 2007 16:58


When I awake I think of you

Who made my heart break and made me feel like a fool
You led me on just to bring me down
And I fell so low
So if the stars are out tonight
I'll get up and go

On my way, I walked through town
Stopped at your house
But you weren't around
The lights were on to ward off thieves
While you stayed out all night
But it was you who stole my heart
When you hadn't any right

It's my town but I had to leave it
And head South where the climate is kind
And if a time comes when I'm feeling better
I'll be back like the birds in the Spring

Paid my fare and I took the train
I'd soon forget but now I felt the pain
I tried to think of better days lying in my berth
But I pondered revenge, for what it was worth

It 's my town but I had to leave it
And head South where the climate is kind
And if a time comes when I'm feeling better
I'll be back like the birds in the Spring
Av Vita Brevis - 13 november 2007 16:56

Anna och Kate


 

Av Vita Brevis - 13 november 2007 16:45

"Ninaninaninanna" 


The swimming song

This summer I went swimming
This summer I might have drowned
But I Held my breath, kicked my feet
And I moved my arms around,
Moved my arms around

This summer I did the backstroke
And you know that that's not all
I did the breaststroke, the butterfly
And the old Australian Crawl
The old Australian Crawl

This summer I swam in a public place
And a reservoir to boot
At the latter I was informal
At the former I wore my suit
I wore my swimming suit

This summer I did swan-dives
And jack-knifes for you all
And once when you weren't looking
I did a cannon-ball
Did a cannon-ball 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards